2012. május 20., vasárnap

Használt autó vásárlása Németországban...

A Németországban tartósan élők bőrükön tapasztalhatják, hogy a munkavállalásnál sokszor elsődleges feltétel, hogy a munkavállaló személyautóval rendelkezzék. Vagy azért, mert olyan helyre települt a munkahely, amely biztonsággal és a szükséges munkaidőkezdésre csak autóval érhető el vagy pedig magának a munkavégzésnek a kritériuma a saját autóval végzett szolgáltatás is.
Ilyen szempontból vizsgálva aztán semmi kétség, hogy az autó és annak mindennapos használata korántsem luxus Németországban.
Viszont van egy nagyon tehetős és széles réteg, akik az autót valóban luxusként használják, átlagosan két-három évente újabbal cserélik és mindig viszonylag új állapotú személygépkocsikkal járnak.
A német utak kiválóak, a német közlekedés jól szervezett és a Németországban üzemelő autók hála a lakosság által elfogadott szokásnak rendszeresen karbantartottak. Ez a nagy átlagra vonatkozik, természetesen mint mindenhol itt is akadnak ez alól kivételek is.
A nagy jólét aztán azt eredményezte, hogy Németországban a használt autó árak a fizetésekhez viszonyítva nagyon-nagyon alacsonyak, hatalmas túlkínálat  van, ami szorítja lejjebb az árakat és a kínált gépjárművek műszaki és esztétikai állapota, megkíméltsége, ár - érték aránya igazán kiváló.
Általában a Németországban vásárolt új autó, bármennyire is extrákkal felszerelten kerül megvásárlásra, a jármű hatodik évétől a használt autó eladási ára felezi az új autó vételi árát.
A német márkák drágábbak és tartják az árukat, míg a külföldi márkák és ezeken belül az ázsiaiak meglepően olcsón vásárolhatók.
A használt autó piaci árak az ország északi részében a legalacsonyabbak, érdemes az interneten kinézett használt autóért Hamburgba, Dortmundba vagy legalább Stuttgartba elutazni, mert komoly árkülönbségek vannak a használt azonos évjáratú és azonos típusú személyautók árai között ha Északon vagy a jólétben dőzsölő Délen vásároljuk azt meg.
További jelentős engedmények érhetők el, ha magánszemélytől vásárolunk, mert ők lényegesen alatta kínálják árban a megkímélt autóikat, mint a kereskedők.
  Mikor ide kikerültem nekem is szükséges volt vásárolnom egy autót, amely a munkába járáshoz és ezáltal az egzisztencia kiépítéséhez hozzásegíthetett.... A sors fintora, hogy ez egy 14 éves Magyarországon automataváltóval gyártott Suzuki Swift volt, amin volt még fél évnyi műszaki érvényesség és potom 500 € -ért kaptam meg. Mivel a munkába járást, a saját autóhasználatot a foglalkoztató cégem számomra fizeti így mára ezzel az autóval a vételár tekintetében már nullára futottam, tehát kitermelte, megszolgálta az árát, miközben kétszer voltam vele otthon Magyarországon is.
  Mivel a műszakija júliusban lejár, muszáj volt valami újabb jármű után nézni, mert ilyen korú autót már nem akarok műszakira vinni, nem a műszaki vizsgáztatás 80 €-os költsége miatt, hanem a gépkocsi korrodált kasznija következtében, ami jelentősen megdrágítaná az újra vizsgáztatás költségeit.
 Ezért aztán háromhetes neten való folyamatos búvárkodás, és értéksorrend, ár-értékarány vizsgálat során végre összeállt egy lista, amelyikben a lehetséges és számomra  árban is megfelelő, eladó használt személygépkocsik voltak feltüntetve.
A válogatási szempontok a következők voltak:
                             1. Nem akartam egy havi keresetemnél többet a gépkocsivásárlásra fordítani, mert a gépkocsi majdani eladása úgy is egy nagy bukta, s ezért annak anyagi mértékét már ezzel lekívántam mérsékelni.
                             2. Olyan műszaki és esztétikai állapotú autóra van szükségem, amelyet még legalább négy esztendőn keresztül kifogástalanul lehet üzemeltetni, mert legalább ennyi év kell ahhoz, hogy az új autó vásárlására, szimpla megerőltetés nélkül az ember az anyagiakat össze tudja rakni.
                             3. Viszonylag nagy és kényelmes, jó pakolható, tágas csomagtartóval rendelkező autó szükséges, legyen benzines, mert az télen könnyen indul és a javítási költségei is alatta maradnak a Dieselnek. Legyen benne jó motor, viszonylag elfogadható, 8 literes átlagfogyasztással. Legyen megkímélt és rendelkezzen még jelentős érvényességű műszaki vizsgával. Nem gond, ha különféle extrákkal bőven felszerelt, viszont a klíma megléte az alapvető elvárás a részemről. A klíma nélküli autók eladhatatlanok Németországban. Ma már senki nem vásárol klíma nélkül autót. Egyébként itt bevett gyakorlat, hogy az eladott személygépkocsihoz egy sorozat alufelnin lévő nyári gumi és egy sorozat acélfelnire szerelt téli gumi dukál.
                            
                              4. Ha lehet ne kelljen érte a világból kiutazni, mert az utazási költség is költség.


Szóval nem semmi elvárásoknak kellett megfelelnie annak a használt autónak, ami számomra megfelel.


Az első komoly alkalom egy Audi 3- as volt. Sajnos ez Dániában telephelyezett, nagyon kifogástalan állapotú, és le is hozták volna Münchenig. Azonban a tulajdonos, már idős volt és szervezésből nem állt top-on. A késlekedése  miatt aztán a listán  következő személyautót cserkeltem be.


Felhívtam a magán hirdetőt, majd másnap már ott is voltam a lakóhelyemtől 250 km-re eső Stuttgart alatt lévő városban. A tulajt megtaláltam, a gépkocsit megtekintettem, kipróbáltuk egy hosszabb próbaúton, majd a gépkocsi kaszniján lévő apróbb használati nyomok ( festés karcolás,  súrolódás ) miatt kértem és kaptam 50 € engedményt a vételárból amely így 1300 € összegben állt meg.
   Aztán megkértem az eladót, hogy az ideiglenes rendszám beszerzéséhez legyen a segítségemre. Ez meg is történt, az 5 napig biztosítással is érvényes ideiglenes rendszám 80 €- ba került és két óra elteltével már roboghattam is új szerzeményemmel délnek egészen a Bajor-Alpokig.


A megvásárolt autó Ford Focus Ghia 1.6 benzines


Elég sok extra van benne. Bízom benne, hogy jó vásárt csináltam....













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése