2012. február 3., péntek

Szigorú Bajor-tél







Napjainkban Európa didereg, mert keményen támad a fagy és a hó. Mindkettőből kijut az idén a Bajor-Alpokban is. Gyakori több napon át tartó folyamatos hóesés, mit hóesés, hóömlés... aztán eső, majd - 10 fok alatti fagyok és újra havazás és még nagyobb fagyok.
Ez csak nekem újdonság az itt születettek széles vigyorral nyugtáznak minden újabb havazást, hiszen ez mind a téli sportok gyakorolhatóságának időbeni kitolódását jelentheti.  A síszezon pedig jól fizető vendégkört szállít erre a gyönyörű vidékre, ahol minden lehetőség adott, hogy a tél szerelmesei jól érezzék magukat.
Én falun dolgozom, de  városban élek és a  munkahelyem naponta történő felkereséséhez oda-vissza összesen 36 km-t kell személygépkocsival levezetnem. A magyarországi tapasztalatokra építve, már előre rettegtem a tél beköszöntétől a járhatatlan téli országutakra gondolva.
Nos kellemesen csalódtam, mert itt korlátlan mennyiségű pénz áll rendelkezésre az utak állandó és folyamatos takarítására. Itt hétvégeken az útkarbantartó nem áll le, éjjel nappal folyik a hókotrók munkája, sőt a városokban felgyülemlett hómennyiséget éjszaka szállítják el hatalmas billenős teherautókra rakodva. A közlekedés biztosítása itt ebben az országban nagyon komoly gazdasági kérdés. A rendkívüli időjárás miatti kiesést csak nagyon indokolt esetben fogadják el.
A munkahelyeken a dolgozói létszámok nincsenek túltervezve, tehát mindenkire a saját feladata vár és ezért meg kell jelennie a munkahelyen, mert ha nem, akkor rövid úton kirúgják és olyat vesznek fel helyette akinek evidens, hogy a munkahelyen minden körülmények között meg kell jelenni.
Az országutakról most lehetetlen lefutni, méter magas, csonttá fagyott hókorlátok között kell autózni, mert a folyamatos hókotrás falakat emelt az utak szélein.
Állandósult a hideg,  nappal is -13 és - 17 fok között keménykedik.
A Zugspitzén, ez Németország legmagasabb hegycsúcsa ( 2943 m ) ma a hóréteg vastagsága 430 cm. Tegnap előtt esett hozzá 3 cm friss hó. A ma reggeli hőmérséklet pedig  - 22 Celsius fok.
Ugyanakkor a hegyi vasút völgy állomásánál ( 994 m ) a hóréteg "csak" 60 cm  és a hőmérséklet is "szelídebb" mindösszesen - 16 fok.
A személygépkocsik egy része nehezen viseli el ezt a hideget és az éjszaka az utcán alvó autók közül néhány egyáltalán nem akar elindulni. Ebben a francia márkák járnak az élen, nagyon bénák a hidegben.
A vonatközlekedés gyakorta akadozik, mert a hó befagy a váltók közé és nem működik biztonsággal a rendszer. Ezért vonatpótló autóbuszok járnak ilyenkor.
Mindezek ellenére hullhat bármekkora mennyiségű hó, lehet itt akár Szibéria is, itt az élet nem áll meg soha.
És ez így van rendjén.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése